نوشته شده توسط : نت نیوز


امروزه از انواع ماشین آلات کشاورزی و فناوری های جدید برای عملیات های مختلف کشاورزی استفاده می شود. عملیات کشاورزی در سطوح مختلف تولید محصولات زراعی عبارتند از: خاک ورزی اولیه و ثانویه، کاشت و کاشت، کشت، مصرف و توزیع کود، کنترل آفات، برداشت، آبیاری، زهکشی، حمل و نقل، ذخیره سازی، مدیریت ضایعات قبل از کشت و غیره. در ادامه این مقاله با تامین کننده همراه باشید تا با استفاده از ماشین آلات کشاورزی آشنا شوید.

فناوری کشاورزی را متحول کرده و تولید و کیفیت محصولات را افزایش داده است. استفاده از ماشین آلات مدرن کشاورزی به بهبود صنعت کشاورزی به بهترین شکل ممکن کمک کرده است. برخی از ماشین آلات ضروری و پرکاربرد عبارتند از: کمباین، تراکتور باغ، روتاتور یا اره دوار، گاوآهن، تریلر تراکتور، هارو برقی، تراز، کمان آبی، درو و هارو دیسکی. در زیر به برخی از موارد استفاده ماشین آلات کشاورزی اشاره کرده ایم.
 
کمباین یکی از ماشین آلات کشاورزی پرکاربرد است.

کمباین یکی از ماشین های پرکاربرد در کشاورزی است که عملیاتی مانند برش یا برش محصولات و خشک کردن آنهاست که دانه ها را از بذر و سایر کاه ها جدا می کند. دروگر غلات و برخی محصولات کشاورزی را جمع آوری و پرس می کند. همچنین برای برداشت و تمیز کردن غلات مانند گندم، جو، ذرت، جو، برنج، چاودار و سورگوم و همچنین تعدادی از محصولات صنعتی از جمله کتان، کلزا، سویا و آفتابگردان استفاده می شود.
 برای واردات ماشین‌ آلات کشاورزی و واردات خط تولید و خرید قطعات صنعتی به سایت الکتنو مراجعه نمایید.


ترکیبات کمباین چیست؟

یک ابزار از اجزای بسیاری از جمله بازوها، تیغه ها، مارپیچ ها، نوار نقاله ها، تسمه ها، اهرم ها و چرخ ها تشکیل شده است. روش کار کمباین بدون قطعات ساده و پیچیده به شرح زیر است:

بینی: با یک جفت چنگک تیز به نام جداکننده، دسته های دانه از جلوی کمباین به سمت بینی جمع می شوند. به طور کلی، هرچه دستگاه بینی پهن تر باشد، برداشت محصول سریعتر و کارآمدتر است. بینی های مختلف برای برداشت غلات مختلف استفاده می شود. بینی معمولاً هیدرولیک است و توانایی بالا و پایین رفتن در زوایای مختلف را دارد. برای عبور از جاده های باریک، دماغه جلوی دستگاه را باز کرده، آن را به طور گسترده به عقب کمباین متصل کرده و بکشید.

Impulsor: چرخی با سرعت کم که غذا را به سمت تیغه های برش می راند. چرخ دستی مجهز به میله های افقی به نام پارو یا پارو و بند یا چنگال های عمودی است که ساقه های محصول را محکم نگه می دارد.

برش شانه: با دماغه زیر فرمان حرکت می کند. دندانه های شانه درو (معروف به انگشتان درو) باز و بسته می شود و ساقه محصول را می برید، گاهی مانند اره برقی که سطح خاک را می خراشد.

پشت شانه برش: باعث چرخش یک مارپیچ یا مارپیچ می شود که محصولات بریده شده را به مرکز اتصال هدایت می کند و سپس آنها را برای پردازش توسط نوار نقاله خوراک به قلب مفصل منتقل می کند.

غلتک کوبنده: برای جدا کردن دانه ها از ساقه، محصولات را می زند.

قیف بذر: در زیر الک قرار دارد و دانه ها را از الک عبور می دهد.

پاک کننده نی: قسمت های غیرقابل خوردن محصول مانند ساقه ها و پوسته ها توسط نوار نقاله ها به پشت دستگاه منتقل می شوند و بذرهای باقی مانده در قیف ریخته می شوند.

لوله تخلیه: هنگامی که قیف بذر پر می شود، تراکتور نصب شده روی تریلر در کنار سوخت متوقف می شود. دانه ها توسط آسانسور از مخزن به لوله ای (منیفولد) که از هود تا تریلر کشیده می شود، ریخته می شود.

پخش کننده چرخشی: کلش و پوسته ها از پشت دستگاه ریخته می شوند. دروگرهای کمباین گاهی اوقات مکانیزم چرخشی دارند که چمن را به طور مساوی در سطح وسیعی پخش می کند. گاهی اوقات چمن عدل بندی می شود و به عنوان پوشش زمین استفاده می شود.

تراکتور باغ از ماشین آلات کشاورزی

تراکتور یک ماشین خودکششی است که قادر به تولید نیروی دوار، هیدرولیک و کششی است. کشاورزان برای تمام مراحل کشت از تراکتور باغی یا تراکتور خزنده استفاده می کنند. قدرت موتور آن به طور متوسط ​​بین 20 تا 30 اسب بخار است. اکثر تراکتورهای باغی دارای دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک هستند.

تراکتورهای باغی چهار چرخ متحرک در زمین های گلی، سنگی و گلی و به طور کلی در انواع شرایط نامساعد حرکت می کنند. یکی دیگر از مزایای تراکتورهای باغی دو دیفرانسیل بودن آنها است که باعث افزایش قدرت و حمل بار تقریباً 400 کیلوگرمی می شود.

مزایا و مزایای تراکتور باغی چیست؟

از مهم ترین مزایای تراکتورهای باغی می توان به قابلیت ترکیب تجهیزات کشاورزی و باغی، ابعاد کوچک و قیمت نسبتاً مناسب نسبت به سایر تراکتورها، ظرفیت موتور مناسب، بار سنگین تا وزن 400 کیلوگرم اشاره کرد. حفظ تعادل در زمین های ناهموار، قابلیت حرکت در فضاهای کوچک و عملکرد بسیار بالا نسبت به قیمت و ابعاد ذکر شده.

یکی از ویژگی های ماشین آلات کشاورزی قابلیت ادغام آن با سایر تجهیزات کشاورزی و سبزیجات است. به عنوان مثال، تریلر اسپری برای صاف کردن موتور، تجهیزاتی مانند کمباین و دیسک درایو را می توان به تراکتور باغ متصل کرد.

تراکتور باغ دارای یک شفت خروجی در عقب است که امکان اتصال سایر وسایل با شفت چرخان را به تراکتور می دهد. از جمله ماشین هایی که شروع به استفاده از شفت خروجی می کنند می توان به پمپ های آبیاری، خرمنکوب، ژنراتور برق و آسیاب اشاره کرد. کشاورزان در تمام مراحل باغبانی و کشاورزی از تراکتورهای باغی برای سهولت کار خود استفاده می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: